fbpx

Hvad er en kundecase? Og hvorfor er det vigtigt for dit brand?

SKAB TILLID MED EN KUNDECASE PÅ FILM

Inden man påbegynder sin reklamefilm, er der mange overvejelser, man kan gøre sig. Hvad skal reklamen handle om? Hvordan markedsfører vi os bedst som brand? Hvilken historie vil vi gerne sælge til kunden? Samt mange flere. Overvejelserne ender ofte ud med en traditionel flot reklame, med præsentation af produkt i smukke omgivelser og masser af fokus på logo. Det er der ingenting galt i. Det virker, og hvis din reklame skiller sig ud, er det bestemt en fremragende måde at få opmærksomhed på. I dagens blog indlæg vil jeg præsentere dig for en anden metode. Du kender den måske godt – kundecases. Kundecases oplever for tiden stigende popularitet. Og med god grund! Det er en fremragende metode til at skabe tillid omkring dit brand. Læs med!

Kundecase reklamefilm Aarhus

OVERBEVIS FLOKKEN TIL AT GÅ DIN VEJ

Ligesom fårene er vi mennesker flokdyr. Vi søger de veje, som andre har afprøvet og godkendt, det føler vi størst tryghed ved. Vi er født med en frygt for at fejle, derfor går vi gerne udenom ukendte områder. Usikkerheden over at være den første, eller en af de første til at købe et produkt, kan ofte være en deal breaker. Specielt for små virksomheder. Derfor vælger mange at benytte sig af store firmaer, som allerede er anerkendte, på trods af de måske hverken er den billigste eller bedste løsning på markedet. Men folk vælger dem, fordi at de ved, at de kan levere varen – det har de gjort mange gange før. For nye virksomheder er det derfor ekstremt vigtigt at fortælle kunderne, at de er i gode hænder. Det kan være i form af citater, videoer, anmeldelser osv.

Kundecase reklamefilm Aarhus

FÅ OS HOOKED MED KUNDECASES

Især “levende” anmeldelser i form af video, har stor effekt på vores opfattelse af dit brand. Det skyldes, at hjernen bearbejder billeder og videoer i det center, der har med følelser at gøre. Det er derfor meget nemt at påvirke vores følelser med videoer, og på den måde levere et indtryk som går dybere, end hvad tekst og tale kan. Det er derfor, at så mange vælger at få lavet en reklamefilm. Men traditionelle reklamefilm fokuserer nødvendigvis ikke på tillid – det gør kundecases derimod. Kundecases er en perfekt måde at skabe tillid til dit brand på. Ved at du ikke selv fortæller om din virksomhed, men får tidligere kunder til at tale godt om dig, kan fremtidige kunder nemmere relatere til dit brand og stole på det du lover. De associerer sig med kunden i videoen og de forriges kunders positive oplevelser, bliver de fremtidiges håb. Utrygheden bliver stilnet, når vi kan se, at andre har gjort købet før, og det endte godt.

Reklamefilm Aarhus Kundecase

BRUG ET GODKENDT BRAND I DIN KUNDECASE

Ifølge bogen “Neuroscience of Selling” af John Asher giver det også stor værdi for dit brand, hvis du kan associeres med et allerede “godkendt” brand. Så længe brandet har godt omdømme, kan det være en kendt person, en virksomhed, et band osv. To virksomheder kan med fordel slå sig sammen og deles om udgifterne til reklamen, da det er god reklame for begge parter. På den måde kan man altså spare penge ved at benytte sig af kundecases. Et eksempel fra to store virksomheder er denne video med Falck og Kamstrup. Ønsker du i stedet at bruge “ukendte” kunder, som er glade for dit produkt, kan det stadig gøres troværdigt. Din reklame behøver ikke være den næste spilnu.dk reklame. Et godt eksempel på denne form for kundecase, kan ses i følgende meget emotionelle og stærke reklamefilm fra Apple – klik her

Eksempel på kundecase

OPSUMMERING

Det er vigtigt at skabe tryghed omkring dit brand. Vigtigt at få folk til at tænke, at du har styr på, hvad du laver – specielt for nyere virksomheder, som skal ind og erobre markedet. Derfor er citater og anmeldelser meget vigtige. De fleste af os elsker at bruge penge, men vi ønsker ikke at være de første til at købe et produkt. Film går dybere end hvad tekst og tale kan, derfor er reklamefilm en fremragende måde at påvirke folk på. Ved at din reklame bliver set mange gange skaber du tryghed, for dit publikum, fordi at dit brand virker bekendt. Ønsker man virkelig at fokusere på tillid, virker kundecases ofte bedre end traditionelle reklamefilm. Det skyldes at det er nemmere for modtageren at relatere til. Din virksomhed fremstår mere troværdig i en kundecase, i forhold til hvis du selv taler positivt om din virksomhed. Du kan med fordel spare penge ved at gå sammen med andre virksomheder og lave reklamer med dem. Du kan benytte andres brands goodwill, og lade det smitte af på din virksomhed.  Eller du kan bruge helt almindelige tidligere kunder, og lade dem fortælle, hvordan din virksomhed hjalp dem. Vigtigst er det, at du troværdigt får fortalt fremtidige kunder, at det du tilbyder, kan skabe værdi for dem. En veludført kundecase, mener vi er en af de den bedste metode til at gøre således. Derfor glæder vi os til at komme i gang med din kundecase!                        

Vi håber du nød dagens blog afsnit. Tak fordi du læste med. Som altid står vi klar og glæder os til at hjælpe dig med din næste reklamesucces – kundecase eller traditionel reklamefilm. Du er velkommen til at kontakte os her

Comments

There are no comments yet.

Leave a comment