fbpx

Manglende visninger? Brug humor i din reklamefilm!

Derfor skal du bruge humor i din reklamefilm!

Der er ingen tvivl om, at latter og smil gør dagen bedre. Når vi griner og smiler, aktiveres der lykkehormoner i hjernen. Den lykkefølelse er noget, vi som mennesker helt instinktivt søger. Derfor opsøger vi det, som der kan få os til at grine – videoer, mennesker osv. Klikker man ind på YouTube, så er det tydeligt at de videoer som vi kategoriserer som sjove, er dem som vi ser mest. Flere milliarder visninger bliver det til – alene i sjove katte videoer! I dagens blogpost vil jeg beskrive hvorfor humor er vigtigt i din reklamefilm – læs med!

Differentiere dig fra mængden med din reklamefilm.

Inden du går i gang med din videoproduktion, så er det vigtigt at tænke i, hvordan du vil skille dig ud. Hvad gør du for at blive husket? Humor er en fremragende måde at få din reklamefilm til at skille sig ud. Når vi ser noget sjovt, så bliver vi påvirket følelsesmæssigt. Det husker hjernen. Derfor er det nemmere at huske reklamer, der fik os til at grine eller græde, end en reklame der bare præsenterer et produkt efterfulgt af et logo. Du husker sikkert selv Luffe og Sjanne fra Leasys’ reklamefilm, DSB Harry eller sangen “The Sugarfrees – Tyggegummi” som fik hele Danmark til at synge med. Kæmpe succeser som alle brugte humor til at skille sig ud! Disse reklamer sidder fast, hvorimod typiske produktreklamer fra f.eks. Elgiganten, Imerco, Superbrugsen osv. hurtigt ryger ud igen. Derfor så er det vigtigt, hvis du vil lave en succesfuld reklamefilm, at skille sig ud. Og til det, så virker humor fremragende. 

Deling af reklamefilm

Folk elsker at dele et godt grin!

Er du på sociale medier? Så ved du hvad dette afsnit handler om. Hver dag bliver vi bombarderet med sjove historier, sjove film, vittigheder osv. Folk “tagger” os i dit og dat og vi “tagger” dem tilbage. Tagging er en fremragende måde at holde kontakt til folk, og vi elsker det. Derfor deler vi materiale som aldrig før – specielt humoristiske videoer. Ser vi en film, der får os til at grine, holder grinet altid lidt længere, hvis vi deler den med nogen, vi holder af. Forestil dig at den video er din reklamefilm. I stedet for at bruge et kæmpe budget på at sprede din video, gør folk det for dig – gratis! Så bliver det vist ikke bedre! Derimod hvis din reklamefilm er meget ordinær og måske en smule kedelig, så skal du nok forvente et lidt større budget for at nå omkring. Endnu en god grund til at gøre din film humoristisk.

Publikum til reklamefilm

Test dit publikum før videoen udbredes!

Inden du deler en humoristisk reklamefilm, er det altid vigtigt at teste den først! Hvad du synes er sjovt er måske over grænsen for andre. Der har været utallige eksempler på kikset markedsføring gennem tiden – ofte med store økonomiske konsekvenser. Her er f.eks. en samling over markedsføring, der gik lidt over stregen.
For at undgå en potentiel shitstorm anbefaler vi, at du tester reklamen i et lukket forum – inden den bliver markedsført. Du er selvfølgelig meget velkommen til at kontakte os for at få en professionel vurdering af filmen. Hvis du ønsker hjælp med hele filmen, står vi altid klar til at lave din næste reklamesucces!

4 hurtige stikord – der er værd at huske!

1. Vi elsker sjove videoer – det udløser dopamin og gør hjernen glad!

2. Vi husker nemmere de reklamer, der får os til at grine!

3. Vi elsker at dele sjove videoer – Dermed sparer du penge på markedsføring!

4. Husk at teste din ide inden du markedsfører den!

Vi håber, at din videoproduktion bliver en succes, og vi glæder os til at se den!

Comments

There are no comments yet.

Leave a comment